21 شهريور 1403 - 16:51

ین ژاپن به بالاترین حد در ۸ ماه گذشته رسید

ین ژاپن به بالاترین حد در ۸ ماه گذشته رسید
با برگزاری مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا، ارزش ین در برابر دلار امروز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از ابتدای سال رسید.
کد خبر : ۱۶۶۵۴۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، معامله گران همچنین مشتاقانه منتظر گزارش تورم سرفصل هستند که ممکن است نشانه‌هایی از اندازه کاهش نرخ بهره ایالات متحده در هفته آینده را ارائه دهد.

ین همچنین به لطف اظهارات جونکو ناکاگاوا، عضو هیئت مدیره بانک ژاپن، که در سخنرانی روز چهارشنبه تأیید کرد که اگر اقتصاد و تورم مطابق با انتظارات بانک مرکزی حرکت کند، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، ین نیز تقویت شد.

دلار با حدود ۰.۶۸ درصد کاهش به ۱۴۱.۵۰ ین رسید. این سطحی است که از ۲ ژانویه قبل از ثبت در آخرین معاملات ۱۴۱.۸۳ ین در ساعت ۰۱۴۹ GMT به آن نرسیده است.

این دو ارز تمایل به ردیابی بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده دارند که یک شبه به کاهش خود ادامه داد و برای اولین بار از ژوئن سال گذشته به ۳.۶۳۵ درصد رسید.

شوکی اوموری، تحلیلگر ارشد دفتر اوراق بهادار میزوهو در ژاپن، گفت که به نظر می‌رسد هریس در این بحث اعتماد به نفس پیدا کرده و سیاست‌های اقتصادی خود را به وضوح تعریف کرده است.

در همین حال، ناکاگاوا گفت: «نرخ‌های بهره واقعی پایین می‌مانند و بنابراین فضای بیشتری برای تشدید سیاست‌های پولی وجود دارد».

یورو ۰.۱۶ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۰۳۸ دلار رسید و برای اولین بار از ۱۹ آگوست از افت یک شبه خود به ۱.۱۰۱۵۵ دلار بازگشت.

پوند انگلیس نیز پس از سقوط به ۱.۳۰۴۹ دلار در آخرین جلسه، به ۱.۳۰۸۹ دلار افزایش یافت که پایین‌ترین سطح از ۲۱ اوت بود.

شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر شش ارز رقیب اندازه گیری می‌کند، پس از اینکه دیروز سه شنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته در ۱۰۱.۷۷ رسید، با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۱.۴۹ رسید.

به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته نرخ بهره را در ۱۸ سپتامبر کاهش دهد، اما معامله گران بر سر اندازه این کاهش اختلاف نظر دارند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظارات نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه آگوست به طور سالانه ۲.۶ درصد افزایش می‌یابد که نسبت به ۲.۹ درصد در ماه جولای کاهش یافته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها