23 شهريور 1403 - 13:03

احتمال کاهش مجدد رتبه اعتباری اسرائیل با افزایش کسری بودجه

احتمال کاهش مجدد رتبه اعتباری اسرائیل با افزایش کسری بودجه
دولت اسرائیل به دلیل ادامه جنگ با چالش‌های اقتصادی سختی روبرو است.
کد خبر : ۱۶۶۵۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، کمیسر بودجه رژیم صهیونیستی، یوگاو گرادوس، نسبت به کاهش جدید رتبه اعتباری کشورش هشدار داد و هشدار خود را به افزایش محدودیت‌های مخارج دولت بدون انجام کاهش و تعدیل مناسب برای پر کردن کسری بودجه رو به رشد بودجه نسبت داد.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از گرادوس نوشت که افزایش مخارج بودجه ممکن است برای اقتصاد خطرناک باشد و سیگنال منفی به سرمایه گذاران ارسال کند.

وی توضیح داد که پس از کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی توسط سه آژانس بزرگ رتبه‌بندی اعتبار بین‌المللی (مودیز، فیچ، و استاندارد)، اقتصاد اسرائیل با هزینه‌های بهره بالاتری در هنگام استقراض برای تامین مالی هزینه‌های نظامی و غیرنظامی متورم پس از جنگ در نوار غزه مواجه است.

این روزنامه اسرائیلی گزارش داد که کمیسر بودجه در جلسه کمیته مالی در کنست (پارلمان) موضوع افزایش ۹۰۰ میلیون دلاری بودجه در بودجه سال جاری برای کمک به تأمین مالی تخلیه غیرنظامیان و هزینه سربازان ذخیره تا پایان این سال را مورد بحث و بررسی قرار داد. سال

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اخیراً پیش بینی کرد که کسری بودجه امسال علیرغم افزایش هزینه‌ها در سطح ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی باقی خواهد ماند که با مخالفت مقامات وزارتخانه وی مواجه شده است.

اظهارات اسموتریچ علیرغم این واقعیت است که نرخ کسری بودجه در ماه گذشته به ۸.۳ درصد رسیده است.


لازم به ذکر است که میزان کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال گذشته ۴.۲ درصد بوده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر