22 مهر 1403 - 20:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

سرعت بخشی به تامین ارز با تالار توافقی/ اقدام جدید بانک مرکزی به ثبات بازار کمک می‌کند

سرعت بخشی به تامین ارز با تالار توافقی  اقدام جدید بانک مرکزی به ثبات بازار کمک می‌کند
سرپرست بانک دی گفت: سیاست‌های مدیریت شده‌ای برحسب شرایط داخلی و خارجی در حوزه ارز توسط بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۶۶۶۶۵

اسماعیل جلیلی؛ سرپرست بانک دی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به رویکرد بانک مرکزی درمواجهه با نوسانات بازار ارز، گفت: سیاست‌های درست و مدیریت شده‌ای در این مدت مورد توجه قرار گرفته که برحسب شرایط داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: نگاه به بازار ارز توافقی الزامی بود که باید نسبت به تعادل بخشی و ثبات بازار ارز به خصوص در مورد عرضه کنندگان و متقاضیان این حوزه در نظر گرفته می‌شد.


جلیلی افزود: ایجاد بازار ارز توافقی تصمیم درستی است که امیدوارم این ابزار بتواند به عرضه و تقاضای بازار ارز برای صادرکنندگان پاسخ دهد، رویکرد بازار توافقی تا حدودی سرعت بخشی به تامین و خرید ارز را فراهم می‌کند.

سرپرست بانک دی اظهار داشت: امیدوارم با اجرای این موضوع، شاهد تعامل بیشتر صادرکنندگان و تامین کنندگان ارز برای همراهی در این بازار باشیم تا به شرایط ثبات بازار که به شدت مورد نیاز دولت چهاردهم است، کمک کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: فلسفه وجودی بانک مرکزی در بخش ارز تنظیم گری و هدایت بازار و ورود متناسب با شرایط است. خوشبختانه با تدبیر درستی که مجموعه بانک مرکزی در کنار سایر ارکان اقتصادی کشور به عمل آوردند، در شرایط تحولات سیاسی، بازار ارز با کمترین تنش، به فرصت تبدیل شد و شرایط را برای فعالان اقتصادی، با ثبات نسبی حفظ کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر