28 شهريور 1403 - 09:35

‌ارزش شِکِل پس از انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان کمتر شد

‌ارزش شِکِل پس از انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان کمتر شد
ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی به دنبال حادثه تروریستی دیروز انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان، کاهش یافت.
کد خبر : ۱۶۶۷۵۲

به گزارش ایبنا، پس از وقوع یک حادثه امنیتی در لبنان که منجر به زخمی شدن ده‌ها شهروند این کشور شد، در معاملات عصر روز سه شنبه، شکل اسرائیل در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار رسید.

روزنامه معاریو به نوبه خود از فروریختن شکل به دلیل انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان خبر داد.
خبرگزاری ملی لبنان هم دیروز سه شنبه گفت: یک رویداد امنیتی در حومه جنوبی بیروت و چندین منطقه لبنانی رخ داد که در آن دستگاه‌های ارتباطی رادیویی شخصی (پیجر) با استفاده از فناوری پیشرفته منفجر شد که ده‌ها نفر شهید و زخمی برجای گذاشت.

در ساعت ۱۴:۲۰ دیروز به وقت گرینویچ، نرخ برابری شکل اسرائیل در برابر دلار به ۳.۸ کاهش یافت که از ۳.۷۳ شکل قبل از حادثه امنیتی در لبنان کاهش یافته است.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان پس از افزایش بیانیه‌های اسرائیل مبنی بر بازگرداندن ثبات به شمال (ورود به جنگ با حزب الله)، در بحبوحه نگرانی از گسترش جنگ غزه در منطقه، از زمان افتتاح جلسه دیروز دوشنبه، نرخ ارز شکل نوسان داشته است.

بر اساس داده‌های مربوط به نرخ ارز‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی اسرائیل، نرخ ارز شکل ثبت شده در عصر دیروز دوشنبه به کمترین میزان از معاملات روز ۷ اوت (۱۷ مرداد) رسیده است.

رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنان تایید کرد که بیش از هزار نفر در لبنان بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی پیجر زخمی شده‌اند.

این منابع افزودند که وسایل ارتباطی منفجر شده در لبنان جدیدترین مدلی است که حزب الله در چند ماه گذشته آورده است.

اسرائیل رسماً مسئولیت این حمله تروریستی را نپذیرفته، اما خبرگزاری ملی لبنان گفت که «دشمن اسرائیلی پیجر‌ها را هک کرده است که دستگاه‌های تلفنی هستند که به اینترنت متصل نیستند.
منبع:فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر