افزایش هزینه بیمه دولتی رژیم صهیونیستی

افزایش هزینه بیمه دولتی رژیم صهیونیستی
هزینه بیمه رژیم صهیونیستی به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۳ رسیده است.
کد خبر : ۱۶۶۹۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، داده‌های منتشر شده توسط استاندارد اند پورز جهانی نشان می‌دهد که هزینه بیمه بدهی‌های دولتی رژیم صهیونیستی به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۳ رسیده است.

بر اساس داده‌های این سازمان، این امر در بحبوحه ترس فزاینده مبنی بر تبدیل تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان به یک جنگ منطقه‌ای در آینده نزدیک صورت گرفت.

این موسسه گفت که هزینه بیمه در قرارداد‌های بدهی ۵ ساله رژیم صهیونیستی به ۱۴۹ امتیاز رسید که در پایان جلسه جمعه گذشته ۱۴۶ امتیاز بود که بالاترین سطح از هفته اول حوادث ۷ اکتبر است.

هرچه تعداد امتیاز‌ها بیشتر باشد، هزینه بیمه بدهی‌های دولتی بیشتر می‌شود، زیرا به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور صادرکننده بدهی مرتبط است و این به دلیل بالا بودن خطرات، راه را برای سود بیشتر وام‌های دولتی رژیم صهیونیستی هموار می‌کند.

از ۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی در بیش از یک بار به بازار‌های بدهی بین المللی روی آورده است تا نقدینگی لازم را برای تامین مالی جنگ خود در نوار غزه و تنش در شمال با حزب الله فراهم کند.

در کل سال ۲۰۲۳، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این کشور بدهی جدید دولتی به ارزش ۱۶۰ میلیارد شِکِل (۴۳ میلیارد دلار) ثبت کرده است که شامل ۸۱ میلیارد شِکِل (۲۱.۶ میلیارد دلار) از زمان آغاز جنگ در مقایسه با ۱۶.۷۸ میلیارد دلار در سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار آناتول، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح روز دوشنبه حملاتی را به جنوب و شرق لبنان آغاز کرده است که خشونت آمیزترین، گسترده‌ترین و شدیدترین حملات از ۸ اکتبر بوده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را در غزه به راه انداخته است که در بحبوحه ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۷۰۰۰ فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشته که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود شده اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر