بانک مرکزی مراکش نرخ بهره را ۲.۷۵ درصد نگه داشت

بانک مرکزی مراکش نرخ بهره را ۲.۷۵ درصد نگه داشت
بانک مرکزی مراکش با تاکید بر اینکه بر توسعه شرایط اقتصادی و اجتماعی، تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر در ۲.۷۵ درصد نگه دارد.
کد خبر : ۱۶۶۹۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، بر اساس بیانیه‌ای بانک مرکزی مراکش که پس از جلسه هیئت مدیره این بانک صادر شد، نرخ سود اصلی طی چهار جلسه متوالی (جلسه هر ۳ ماه یکبار) در محدوده ۳ درصد بدون تغییر باقی ماند و بانک تصمیم گرفت آن را با ۲۵ واحد کاهش به ۲.۷۵ درصد در خرداد ماه گذشته برساند.

بانک مرکزی اعلام کرد که این تصمیم با توجه به ثبت چشم انداز‌های اقتصادی و اجتماعی این بانک که با سطح بالایی از ابهام مرتبط با سطح بین المللی، به ویژه ادامه جنگ در اوکراین و تشدید درگیری در خاور میانه احاطه شده است، اتخاذ شده است.

بر اساس این بیانیه، بانک انتظار داشت که نرخ تورم در سال ۲۰۲۴ به ۱.۳ درصد کاهش یابد و قبل از اینکه در سال ۲۰۲۵ به ۲.۵ درصد برسد، در مقایسه با ۱.۷ درصد در آگوست گذشته، به ۱.۳ درصد برسد.

در سال ۲۰۲۳، نرخ تورم در مراکش به ۶.۱ درصد افزایش یافت، زیرا مراکش تحت تأثیر افزایش قیمت مواد اساسی به ویژه انرژی قرار گرفت و خشکسالی برای ششمین سال متوالی در آن زمان ادامه یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر