زنگ خطر بدهی بلژیک به صدا در آمد

زنگ خطر بدهی بلژیک به صدا در آمد
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در هشداری اعلام کرد که بدهی دولت بلژیک تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰۰ درصد از تولید ناخالص داخلی می‌رسد.
کد خبر : ۱۶۷۰۱۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از یورونیوز، بدهی بلژیک به‌طور مداوم در حال افزایش است و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) هشدار می‌دهد که اگر اقدامی انجام نشود، ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) برسد.

بلژیک نسبت به شوک‌های اقتصادی مقاومت نسبی نشان داده و احتمالا در سال ۲۰۲۵، رشدی ۱.۴ درصدی بر تولید ناخالص داخلی خود را ثبت خواهد کرد، اما بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، این کشور باید فوراً بدهی خود را کاهش دهد.

بلژیک، ششمین اقتصاد قوی اتحادیه اروپا، پس از بحران‌های کووید-۱۹ و انرژی با اقتصادی مقاوم ظاهر شده است. این سازمان اشاره کرد که تولید ناخالص داخلی بلژیک به دلیل تقاضای قوی داخلی که کاهش بخش‌های صادرات‌محور را جبران می‌کند، حمایت شده است.

آخرین گزارش اقتصادی OECD درباره بلژیک پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ به ۱.۲ درصد کاهش یابد، در حالی که این نرخ در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱.۴ درصد بوده و در سال ۲۰۲۵ به ۱.۴ درصد بازخواهد گشت، زیرا شرایط مالی بهبود می‌یابد.

تورم کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ به ۴.۳ درصد برسد (نسبت به ۲.۳ درصد در سال ۲۰۲۳) و سپس تا سال ۲۰۲۵ به هدف ۲ درصدی منطقه یورو کاهش یابد.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر