23 مهر 1403 - 19:04
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی؛

رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌ از اولویت‌های مناطق آزاد است

رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌ از اولویت‌های مناطق آزاد است
رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب از برنامه های اقتصادی دولت چهاردهم در مناطق آزاد است.
کد خبر : ۱۶۷۵۷۷

به گزارش ایبنا از دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، رضا مسرور روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در نشست شورای معاونین و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد اولویت‌های مناطق آزاد را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها، وحدت و وفاق ملی با مجلس و قوه قضاییه در اصلاح و بهبود قوانین و مقررات و رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهش تولید و ایجاد اشتغال و برنامه‌های اقتصادی دولت چهاردهم اولویت‌های مهم در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های مناطق آزاد خواهد بود.

مسرور به اجرای مدیریت مبتنی بر هدف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مدیریت مبتنی بر هدف نیازمند مشارکت فعال کارکنان در تعیین اهداف و برنامه‌ریزی دقیق برای دستیابی به آن است و اجرای این روش می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش کارایی دبیرخانه شورایعالی کمک کند.

وی بر تشکیل کمیته ساده‌سازی فرآیند‌ها و مقررات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: ساده‌سازی فرآیندها، هم موجب حکمرانی مناسب و مطلوب می‌شود و هم رضایتمندی ساکنان و فعالان اقتصادی مناطق را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اشتراک تجربیات و ایده‌های خلاق مدیریتی و اجرایی در مناطق آزاد می‌تواند باعث رشد، حرکت و جهش در سایر مناطق شود، افزود: سازمان‌های مناطق آزاد باید ایجاد کمیته انتقال تکنولوژی را اولویت کاری خود قرار دهند و از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش کارایی و بهبود فضای کسب و کار استفاده کنند.

 

در ابتدای این نشست مدیران مناطق سازمان‌های مناطق آزاد به ارائه گزارشی از عملکرد مناطق در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداختند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر