28 مهر 1403 - 14:00

همایش «الزامات اجرایی برنامه هفتم پیشرفت» ۳۰ مهر برگزار می‌شود

همایش «الزامات اجرایی برنامه هفتم پیشرفت» ۳۰ مهر برگزار می‌شود
سازمان برنامه و بودجه همایش «الزامات اجرایی برنامه هفتم پیشرفت؛ میثاق ملی» را روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.
کد خبر : ۱۶۷۶۹۶

به گزارش خبرنگار ایبنا، «قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» با اولویت اصلی «پیشرفت توام با عدالت» در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.

 

در برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هدفگذاری‌های مهمی از جمله دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی، رشد نقدینگی ۱۳.۸ درصدی، تورم ۹.۵ درصدی، رساندن کفایت سرمایه موسسات اعتباری به حداقل ۸ درصد، اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و رفع ناترازی انرژی و سایر ناترازی‌ها، رسیدن به ضریب جینی ۰.۳۵ و دستیابی به نرخ فقر مطلق صفر در آن تعیین شده است. هدفگذاری‌های این برنامه بر مهمترین چالش‌های کشور تمرکز دارد و اجرای برنامه باید منطبق بر سیاست‌های هماهنگ و در نظر گرفتن الزامات کارشناسی باشد.

 

به همین منظور، سازمان برنامه و بودجه همایش «الزامات اجرایی برنامه هفتم پیشرفت؛ میثاق ملی» را روز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با حضور مقامات و مسئولان عالی رتبه دولت چهاردهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین کارشناسان و صاحبنظران این حوزه برگزار می‌کند.

 

افشین کسالایی؛ مسئول دبیرخانه تدون برنامه هفتم پیشرفت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه برای برگزاری این همایش اظهار کرد: تمرکز همایش الزامات اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در انطباق حداکثری لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۴ با اهداف برنامه هفتم پیشرفت خواهد بود و بنا داریم که بودجه سال ۱۴۰۴ بر موضوعات اولویت‌دار کشور تاکید داشته باشد. رویکرد سازمان برنامه بودجه نسبت به اجرای برنامه هفتم، تمرکز بر اولویت‌ها به صورت مسئله محور و مبتنی بر نیاز‌هاست. این همایش با همکاری دولت چهاردهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه ۳۰ مهرماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: تدوین برنامه هفتم پیشرفت را با نگاه به فرمایشات رهبری درباره اثرات برنامه توسعه در بحران‌زدایی‌ها و اصلاح نظام بانکی و مالیاتی و بهبود محیط کسب و کار در دستور کار قرار دادیم و در رابطه با اجرای این برنامه باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

 

در این همایش ۸ نشست علمی و تحلیلی برگزار می‌شود که به ابعاد مختلف برنامه هفتم پیشرفت می‌پردازند. در نوبت صبح این همایش ۴ نشست «رشد حداکثری توام با عدالت و تامین مالی توسعه»، «توسعه زیرساخت‌ها و تامین انرژی»، «دیپلماسی اقتصادی و توسعه صادرات» و «اصلاح نظام حکمرانی، بهره‌وری و هوشمندسازی»  و در نوبت عصر نیز ۴ نشست «بودجه و ثبات مالی»، «ارتقای تولید ملی: طرح‌های پیشران» و «تکمیل زنجیره ارزش، توانمندسازی و توسعه مشارکت»، «تامین اجتماعی و سلامت و ارتقای فرهنگی، آموزش و خانواده» برگزار خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر