چین نرخ بهره را کاهش داد

چین نرخ بهره را کاهش داد
چین برای دومین بار در یک ماه گذشته نرخ بهره را کاهش داد تا بتواند اقتصاد را تحریک کند.
کد خبر : ۱۶۷۸۱۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، بانک مرکزی چین (بانک مرکزی) اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تحریک کند شدن اقتصاد، نرخ‌های بهره کلیدی را برای دومین بار ظرف یک ماه کاهش داد.

این در بیانیه‌ای از سوی بانک مردم منتشر شد و در آن اعلام شد که نرخ سود اصلی وام‌های یک ساله را نسبت به قرائت قبلی ۳.۳۵ درصد به ۳.۱ درصد کاهش داده است.

این بانک اعلام کرد که نرخ سود اصلی وام‌های بیش از پنج سال را از ۳.۸۵ درصد به ۳.۶ درصد کاهش داده است که نرخ بهره استانداردی است که بانک‌ها در تعیین نرخ سود وام مسکن به آن تکیه می‌کنند.

روز شنبه، چین ارقام رشد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد که به صورت سالانه ۴.۶ درصد رشد کرد که پایین‌ترین نرخ رشد در ۶ فصل گذشته است.

کاهش رشد در زمانی اتفاق می‌افتد که کشور بسته محرک اقتصادی را رهبری می‌کند که شامل افزایش وام‌دهی، تسهیل شرایط برای خرید املاک و مستغلات و تحریک مصرف داخلی است.

در پایان سپتامبر گذشته، چین بسته تشویقی را برای ترویج بهبود اقتصاد محلی اعلام کرد که شامل برنامه‌هایی برای کاهش نرخ بهره، تسهیلات مالیاتی و سایر موارد مرتبط با تسهیل خرید املاک و مستغلات بود.

گفتنی است که املاک و مستغلات به دلیل بحران نقدینگی در بنگاه‌های بزرگ املاک کشور، نزدیک به یک سال و نیم است که دچار رکود شده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر