پیشنهاد ایجاد بورس غلات بین اعضای بریکس از طرف پوتین

پیشنهاد ایجاد بورس غلات بین اعضای بریکس از طرف پوتین
هدف از تاسیس بورس غلات، تامین و تضمین منابع قابل اعتماد برای اعضای بریکس است.
کد خبر : ۱۶۷۹۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از آناتول: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه پیشنهاد ایجاد یک بورس غلات را در میان کشور‌های عضو گروه بریکس داد که مأموریت آن تامین و تضمین تدارکات قابل اعتماد برای اعضا است.

پیشنهاد پوتین در سخنرانی در اجلاس بریکس مطرح شد که از روز سه شنبه آغاز شد و تا پنجشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت که این گروه مالک کشور‌هایی است که «تولیدکنندگان عمده غلات در سراسر جهان هستند... بنابراین من پیشنهاد می‌کنم بورسی برای تجارت غلات بین اعضا راه اندازی شود و ممکن است بعداً گسترش یابد و سایر کالا‌ها را نیز در بر گیرد».

بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، روسیه و چین از جمله بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان هستند که در راس آن‌ها گندم و ذرت قرار دارند.

رئیس جمهور روسیه افزود: راه اندازی بورس اوراق بهادار منجر به ظهور قیمت عادلانه غلات در بین کشور‌های عضو می‌شود، زیرا این عنصر یک عنصر مهم در امنیت غذایی ملی کشور‌های مختلف است. ماموریت ما حفاظت از بازارهایمان است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی همکاری بین اعضا مستلزم "ضرورت ایجاد بورس برای تجارت فلزات کمیاب و گرانبها است که شاهد افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه رشد تقاضای بیش از رشد عرضه هستیم. "

شانزدهمین اجلاس سران بریکس که رویداد اصلی ریاست روسیه بر این انجمن است، از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در کازان برگزار می‌شود.

گروه بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱ به آن پیوست و در اول ژانویه ۲۰۲۴ مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات به عضویت کامل درآمدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر