به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، محمد خوانساری، درباره پیشرفت طرح جویشگر بومی، اظهار داشت: در طرح جویشگر بومی به دنبال تسریع در فرآیند تجاری سازی حوزه این جویشگر هستیم.
وی تصریح کرد : فرآیند ایجاد فناوری ، ایجاد داده های محک و توسعه پردازش مورد نیاز زبان فارسی به میزان بسیارخوبی در جویشگر بومی انجام شده است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حوزه پذیرش این جویشگر در جامعه باید بیشتر کار شود، افزود: در این حوزه نیاز به آگاهی مدارس داریم و همچنین جویشگر خاص کودک و نوجوان را باید به عنوان زنجیره فعالیت در حوزه توسعه خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی، داشته باشیم.
وی تاکید کرد : البته فعالان بازار کودک و نوجوان در حال حاضر از همین جویشگر استفاده می کنند؛ اما نیاز داریم با تسریع در این حوزه، کیفیت کار را نیز افزایش دهیم.
خوانساری بر تغییر در روش اجرای جویشگر بومی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که بخش خصوصی در جویشگر بومی سرمایه گذاری قابل برگشت انجام دهد.
وی تصریح کرد : البته فضای بازار سازی این کار از طرف دولت ، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، به وجود می آید مانند فعالیت های مشابه، که در کشورهای کره جنوبی ، چین و روسیه انجام شده است.