به گزارش ایبِنا، محمد جهانی کیا، مدیرکل دفتر امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در فاز جدید و تکمیلی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی که از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ به اجرا درآمده، برای اوراق سیستمی، ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ دستی اوراق مالیاتی شده است.
مؤدیان مالیاتی میتوانند با فعالسازی ابلاغ الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir اوراق مالیاتی خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی دریافت و مشاهده نمایند.
اوراق مالیاتی این مؤدیان، بهصورت خودکار بر روی حساب کاربری آنان بارگذاری شده و پیامک اطلاعرسانی نیز ارسال میشود. مؤدیان، پس از بارگذاری اوراق، ده روز فرصت دارند با مراجعه بهحساب کاربری خود، اوراق مذکور را مشاهده نمایند. رؤیت برگه در حکم ابلاغ میباشد و مهلت مؤدیان برای اقدامات قانونی مربوط، از این تاریخ آغاز میشود.
جهانی کیا افزود: چنانچه مؤدی ظرف ده روز جهت مشاهده برگه، بهحساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم بهعنوان تاریخ ابلاغ به مؤدی در نظر گرفته میشود. درصورتیکه روز یازدهم با تعطیل/تعطیلات رسمی/عمومی مصادف شود، اولین روز کاری بعد از تعطیل/تعطیلات مزبور بهعنوان روز ابلاغ محسوب خواهد شد و مهلتهای قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته میشود.