14 خرداد 1403 - 15:19
معاون اقتصادی بانک مرکزی عنوان کرد؛

ضرورت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی

ضرورت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: هر چه قدر فشار تامین مالی از روی شبکه بانکی برداشته شود، آثار تورمی ناشی از ارائه وام کاهش می یابد.
کد خبر : ۱۶۳۸۵۳

به گزارش ایبنا؛ محمد شیریجیان؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی در مراسم رونمایی از تامین مالی جمعی ارزی در فرابورس با تاکید بر ضرورت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی گفت: هر چه قدر فشار تامین مالی از روی شبکه بانکی برداشته شود، ارائه تسهیلات با آثار تورمی کاهش می یابد و مساله کاهش کیفیت تامین مالی نیز حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به مصوبه بانک مرکزی در خصوص این سکوی تامین مالی جمعی ارزی افزود: مصوبه کمیسیون ارزی بانک مرکزی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور است و سازوکارهای لازم نیز از جمله رفع تعهد ارزی این نوع خدمت جدید در آن پیش‌ بینی شده است.

 

شیریجیان سهم بازار سرمایه در تامین مالی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی را حدود ۱۶۰۰ همت برآورد کرد و یادآور شد: این مهم با تکیه بر ابزارهایی همچون تامین مالی جمعی تحقق پذیر است. ضمن این که کراد فاند ارزی نیز شروع خوبی برای آغاز تامین مالی ارزی از محل بازار سرمایه است.

 

وی با اشاره به سرمایه های خرد ارزی در دست مردم تصریح کرد: این سکو می تواند با جمع آوری سرمایه های خرد ارزی به تامین مالی قابل توجهی دست یابد و تمرکز فقط بر روی سرمایه ‌گذاری خارجی نباشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر