تلاش آمریکا برای گسترش تحریم‌های روسیه به گروه ۷

تلاش آمریکا برای گسترش تحریم‌های روسیه به گروه ۷
بایدن می‌خواهد کشور‌های اروپایی را تشویق کند تا از رویکرد کشورش برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه پیروی کنند.
کد خبر : ۱۶۴۱۴۱


به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، ایالات متحده بسته گسترده‌ای از تحریم‌ها را با هدف محدود کردن مسکو و افزایش ریسک برای بانک‌های خارجی که به تجارت با روسیه ادامه می‌دهند، رونمایی کرد.

این اعلامیه پیش از اجلاس سران G۷ در ایتالیا منتشر شد و قرار است رهبران در مورد اقدامات بیشتر که می‌تواند اقتصاد روسیه را به سمت رکود سوق دهد، بحث کنند.

بر اساس آنچه نیویورک تایمز گزارش داد، وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه بیش از ۳۰۰ نهاد از جمله سازمان‌هایی در روسیه، چین، ترکیه و امارات اعلام کردند.

شایان ذکر است که بورس اوراق بهادار مسکو و شرکت‌های تابعه آن از جمله نهاد‌های آسیب دیده هستند.


جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدامات امروز به مسیر‌های باقی‌مانده برای مواد و تجهیزات بین‌المللی، از جمله وابستگی آن‌ها به منابع حیاتی از کشور‌های ثالث ضربه می‌زند».

یلن بر خطرات فزاینده‌ای که موسسات مالی که با اقتصاد جنگی روسیه سر و کار دارند و تلاش برای حذف مسیر‌های فرار و کاهش دسترسی روسیه به فناوری و خدمات خارجی با آن مواجه هستند، تاکید کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، بر نگرانی‌های ایالات متحده در مورد حجم و وسعت صادرات از چین به روسیه که صنایع نظامی مسکو را تامین می‌کند، تاکید کرد.


این تحریم‌ها همچنین دامنه تحریم‌های ثانویه را گسترش می‌دهد تا افراد و نهاد‌های متعدد روسی را در بر بگیرد، که طی این اقدام فهرست اهداف افشا شده بیش از ۱۰۰۰ شخص و نهاد به حدود ۴۵۰۰ افزایش یافته است.

تحریم‌های اخیر شبکه‌های فرامرزی را تحت تاثیر قرار داده و بیش از ۹۰ فرد و نهاد را در کشور‌هایی مانند چین، آفریقای جنوبی، ترکیه و امارات تحت تاثیر قرار داده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر