کاهش نرخ بهره در بانک مرکزی مراکش

کاهش نرخ بهره در بانک مرکزی مراکش
بانک مرکزی مراکش نرخ بهره را به ۲.۷۵ درصد کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۴۵۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، بانک مرکزی مراکش با پیش بینی کاهش تورم در سال جاری، تصمیم گرفت نرخ بهره اصلی درهم را به ۲.۷۵ درصد کاهش دهد.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم در پی اقدامات سخت‌گیرانه پولی، پیگیری منظم انتقال تصمیمات و اقدامات دولت برای حمایت از قدرت خرید خانواده‌ها اتخاذ شده است.

این بانک افزود: این اقدامات باعث شد تا در جهت بازگشت تورم به سطوحی مطابق با هدف ثبات قیمت‌ها و در عین حال بهبود فعالیت‌های اقتصادی، پیشرفت حاصل شود.

این بانک اعلام کرد: پس از اینکه نرخ سود اصلی طی چهار جلسه متوالی (جلسه هر ۳ ماه یکبار) بدون تغییر باقی ماند، تصمیم گرفت آن را با ۲۵ واحد کاهش به ۲.۷۵ درصد برساند.

بر اساس این بیانیه، بانک انتظار داشت که نرخ تورم در طول سال ۲۰۲۴ به کاهش ۱.۵ درصدی ادامه دهد و قبل از اینکه در سال ۲۰۲۵ به ۲.۱ درصد افزایش یابد. 


بر اساس این بیانیه، بانک مرکزی مراکش انتظار دارد که "کسری بودجه در طول سال جاری در ۴.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی تثبیت شود و در طول سال ۲۰۲۵ به ۴.۱ درصد کاهش یابد. "

در سال ۲۰۲۳، نرخ تورم در مراکش به ۶.۱ درصد افزایش یافت، زیرا این پادشاهی همچنان تحت تأثیر افزایش قیمت مواد اساسی به ویژه انرژی قرار دارد و خشکسالی برای ششمین سال متوالی ادامه دارد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر