تورم سالانه تونس به ۷.۳ درصد رسید

تورم سالانه تونس به ۷.۳ درصد رسید
تورم قیمت مصرف کننده در بازار تونس از ۷.۲ درصد در سال گذشته به ۷.۳ درصد به صورت سالانه افزایش یافت.
کد خبر : ۱۶۴۸۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، این اطلاعات توسط موسسه ملی آمار در وب سایت رسمی این موسسه منتشر شده است.

این موسسه اعلام کرد: تورم سالانه پس از حدود ۷.۲ درصد در ماه قبل از آن در خردادماه شاهد افزایش اندکی به سطح ۷.۳ درصد بود.

همچنین در بیانیه این موسسه افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده به‌صورت سالانه ناشی از شتاب افزایش قیمت‌های گروه تغذیه و آشامیدنی است که در خردادماه ۱۰.۱ درصد نسبت به اردیبهشت ماه ۹.۷ درصد افزایش داشته است.


از سوی دیگر، نرخ افزایش قیمت گروه خدمات رستوران، هتل و کافه در خردادماه به ۹.۹ درصد نسبت به ۱۰.۲ درصد در اردیبهشت کاهش یافت.

ماه گذشته، بانک مرکزی تونس اعلام کرد که نرخ بهره اصلی را بدون تغییر در ۸ درصد قرار داده است، که سطح بالایی است و در آن دولت به دنبال بازگرداندن مسیر نزولی قیمت‌های مصرف کننده است.

بر اساس داده‌های تاریخی ثبت شده در مورد تورم قیمت مصرف کننده در تونس، سال ۲۰۲۳، تورم به ۱۰.۴ درصد به اوج خود در ۳۰ سال گذشته رسید.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، این کشور از یک بحران اقتصادی شدید رنج می‌برد که با عواقب شیوع همه گیری کرونا و سپس هزینه‌های بالای واردات انرژی و مواد اولیه تشدید شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر