خسارت بزرگ بانک صهیونیستی پس از انصراف از سرمایه گذاری در یک بانک آمریکایی

خسارت بزرگ بانک صهیونیستی پس از انصراف از سرمایه گذاری در یک بانک آمریکایی
بانک "لئومی" اعلام کرد که قبل از انتشار نتایج مالی خود برای سه ماهه دوم، نیاز به حذف از فهرست را مجددا ارزیابی خواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۴۹۰۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک "لئومی"، بزرگترین بانک در رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سرمایه گذاری‌های خود در " بانک ناشیونال ولی" در ایالات متحده آمریکا را حذف کرده است که منجر به کاهش قابل توجه سود خالص آن برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ شد.

روزنامه گلوبس نوشت: این بانک به بورس تل آویو اعلام کرد که با توجه به کاهش قیمت سهام " بانک ناشیونال ولی" انتظار رد آن را دارد که پس از در نظر گرفتن پیامد‌های مالیاتی باعث کاهش حدود ۵۵۰ میلیون شِکل (حدود ۱۵۰ میلیون دلار) سود خالص آن می‌شود.

بانک لئومی اعلام کرد که قبل از انتشار نتایج مالی سه ماهه دوم، نیاز به حذف از فهرست را مجدد ارزیابی می‌کند، به خصوص اگر شاخص‌ها نشان دهند که کاهش ارزش موقتی است.


به گفته گلوبس، انتظار می‌رود این حذف سود خالص بانک لئومی را برای سه ماهه دوم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.


بانک لئومی به سهامداران خود اطمینان داد که این کاهش تأثیری بر سرمایه آن نخواهد داشت.

علیرغم این تأثیر قابل توجه، بانک به سهامداران اطمینان داد که این کاهش تأثیری اساسی بر کفایت سرمایه نظارتی نخواهد داشت.

انتظار می‌رود سود سه ماهه تعدیل شده بانک لئومی حدود ۱.۳ میلیارد شِکِل (حدود ۳۵۴ میلیون دلار) یا بیشتر باشد.

بانک لئومی پس از ادغام عملیات خود با این بانک آمریکایی در ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۱، سهام در " بانک ناشیونال ولی" را به دست آورد.

این ادغام که در آوریل ۲۰۲۲ تکمیل شد، منجر به دریافت ۹۰ درصد از پرداخت به صورت سهام در " بانک ناشیونال ولی" و مابقی به صورت نقدی شد.

این معامله بانک لئومی را با ۱۴.۲ درصد سهام به بزرگترین سهامدار بانک ناشیونال، ولی تبدیل کرد، اگرچه به سهامدار کنترل کننده تبدیل نشد.

این ادغام در ابتدا منجر به سود خالص مالیاتی ۶۴۵ میلیون شِکل (حدود ۱۷۵۰۰۰ دلار) برای بانک لیومی در سال ۲۰۲۲ شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر