۴۴ درصد از استارت‌آپ‌های صهیونیستی در خارج از سرزمین‌های اشغالی تاسیس شدند

۴۴ درصد از استارت‌آپ‌های صهیونیستی در خارج از سرزمین‌های اشغالی تاسیس شدند
اقتصاد رژیم اشغالی به دلیل جنگ غزه دوام زیادی نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۵۱۶۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شرکت‌های اسرائیلی ترجیح می‌دهند خارج از رژیم صهیونیستی شروع به کار کنند و شرکت‌های داخل این رژیم در معرض بسته شدن هستند.

یک نظرسنجی که نتایج آن توسط روزنامه معاریف گزارش شد، نشان داد که ۴۳.۷۳ درصد از شرکت‌های استارت‌آپ اسرائیلی در سال ۲۰۲۳ و در پی تشدید جنگ در غزه و پیامد‌های آن که شامل چندین جبهه می‌شود، در خارج از اراضی اشغالی تأسیس شده‌اند.

به گزارش این روزنامه، این نظرسنجی که توسط انجمن صنایع پیشرفته اسرائیل انجام شد، نشان داد که این تعداد نشان دهنده جهش قابل توجهی از تنها ۱۹.۹۲ درصد از این شرکت‌ها است که در سال ۲۰۲۲ در خارج از رژیم صهیونیستی تأسیس شده بودند.

در طول سال جاری، داده‌های سه ماهه اول نشان می‌دهد که ۶۲.۴۵ درصد از شرکت‌های استارت‌آپ اسرائیلی در اسرائیل تأسیس شده‌اند، در حالی که ۳۷.۵۵ درصد در خارج از رژیم اشغالی تأسیس شده‌اند.

انجمن صنایع پیشرفته اسرائیل می‌گوید که این نظرسنجی به شیوه‌ای سیستماتیک برای جمع آوری داده‌های حقیقی روشن در مورد موضوع مهمی که نشان دهنده روند‌های کنونی فعالیت بخش فناوری اسرائیل است، انجام شده است.

مدیر عامل انجمن، مایر روبینشتاین، گفت: "این نظرسنجی نشان دهنده یک پدیده گسترده است که نشان دهنده انتقال فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس بزرگ به خارج از اسرائیل است. ما دلایل و همچنین عواقب آن را برای اقتصاد و جامعه صهیونیست ها می‌دانیم. "


بر اساس آنچه روزنامه تایمز اسرائیل از شرکت اطلاعات تجاری "کوویس بی دی آی" گزارش داده است، شرکت‌های اسرائیلی در داخل با پیامد‌های جنگ ادامه‌دار در نوار غزه برای ماه‌ها حداقل تا پایان سال مواجه هستند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر