رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه ایرلاین‌های جهان

رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه ایرلاین‌های جهان
بیشتر شرکت‌های هوایی جهان به علت نگرانی از تنش‌های ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی، پروازهای خود به تل‌آویو را لغو کرده‌اند.
کد خبر : ۱۶۵۹۷۱

به گزارش ایبنا؛ نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در منطقه سبب شده تا خطوط هواپیمایی بین‌المللی پرواز‌های خود به این منطقه و به صورت ویژه به سرزمین‌های اشغالی را لغو کنند.


شرکت هواپیمایی یونان (اجین ایرلاینز)


خطوط هواپیمایی یونان تمامی پرواز‌ها از مبدا و به مقصد بیروت، اَمان و تل‌آویو را تا ۱۹ آگوست لغو کرده است.


هواپیمایی الجزایر (ایر الجزایر)

شرکت هواپیمایی الجزایر به طور موقت پرواز‌های خود از مبدا و به مقصد لبنان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

شرکت هواپیمایی حامل پرچم لتونی (ایربالتیک)


هواپیمایی لتونی که از جمله خطوط هوایی ارزان‌قیمت به شمار می‌رود، تمامی پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۲۵ آگوست لغو کرده است.


شرکت هواپیمایی حامل پرچم هند (ایر ایندیا)


این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم هند است نیز تمامی پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

ایر فرانس (کی‌ال‌ام)

شرکت هلدینگ هواپیمایی فرانسوی-هلندی تمام پروازهایش از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۲۶ اکتبر لغو کرده، اما پرواز‌های میان پاریس و بیروت را پس از ۲ هفته تعلیق، از ۱۵ آگوست از سرگرفته است.

گروه هواپیمایی فرانسوی -هلندی، ترانساویا که یک شرکت هواپیمایی با خدمات ارزان‌قیمت است نیز پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۵ و پرواز‌ها به اَمان را تا ۳ نوامبر لغو کرده است.

کاتای پاسیفیک

شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ که گفته می‌شود، بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل هوایی جهان است، تمامی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا ۲۷ مارس ۲۰۲۵ لغو کرده است.

دلتا ایرلاینز

یک شرکت هواپیمایی آمریکایی‌ست که از نظر درآمد، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان به شمار می‌رود، تمامی پرواز‌ها میان نیویورک و تل‌آویو را تا ۳۱ آگوست لغو کرده است.


ایزی‌جت

سخنگوی ایزی‌جت که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلستان بر اساس تعداد انتقال مسافر و پرواز‌های بین‌المللی‌ست، گفته این شرکت پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را متوقف کرده است و آن‌ها از ۳۰ مارس ۲۰۲۵ را ازسر خواهد گرفت.


فن‌ایر

شرکت هواپیمایی حامل پرچم فنلاند اعلام کرده که از حریم هوایی ایران استفاده نخواهد کرد و این اقدام احتمالا زمان پرواز‌ها از مبدا و به مقصد دبی را افزایش خواهد داد.

ایتا ایرویز

شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایتالیا که یک شرکت دولتی‌ست، هم پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۲۱ آگوست لغو کرده است.

گروه لوفت‌هانزا


شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان و دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ شمار مقاصد پروازی که هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، اتریش ایرلاینز و یورووینگز را شامل می‌شود، تعلیق پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو، تهران، بیروت، اَمان و اربیل را تا ۲۶ آگوست تمدید کرده است.

رایان‌ایر

شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی که بزرگ‌ترین خطوط هوایی مقرون به صرفه اروپاست، پرواز‌ها از مبدا و به مقصد تل‌آویو را تا ۳ سپتامبر با اشاره به «محدودیت‌های عملیاتی» لغو کرده است.

سنگاپور ایرلاینز

شرکت هواپیمایی حامل پرچم سنگاپور نیز اعلام کرده که از حریم هوایی ایران استفاده نخواهد کرد و از مسیر‌های جایگزین استفاده خواهد کرد.

تاروم

شرکت هواپیمایی حامل پرچم رومانی، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور پرواز‌ها به تل‌آویو، امان و بیروت را تا ۱۹ آگوست تعلیق کرد.

یونایتد ایرلاینز

یونایتد ایرلاینز یا هواپیمایی یونایتد، یک شرکت هواپیمایی آمریکایی‌ست که تمامی پرواز‌ها به تل‌آویو برای مدتی معلوم تعلیق کرده است. این شرکت پرواز‌های روزانه میان نیوآرک، نیوجرسی و تل‌آویو را به دلایل امنیتی در ۳۱ جولای به حالت تعلیق درآورده بود.

آمریکن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آمریکا تمامی پرواز‌های خود به فرودگاه بن‌گورین در سرزمین‌های اشغالی را تا آوریل ۲۰۲۵ لغو کرده است.

ویولینگ

شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اسپانیایی که متعلق به هلدینگ هواپیمایی انگلیسی- اسپانیایی IAG است، تمامی پرواز‌ها به تل‌آویو و اَمان را تا ۲۶ اکتبر لغو کرده است.

در عین حال، انگلیس به خطوط هوایی خود توصیه کرده است از ۸ آگوست تا ۴ نوامبر به حریم هوایی لبنان به علت خطر احتمالی فعالیت نظامی هوایی وارد نشوند.


منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر