06 شهريور 1403 - 15:22

چشم انداز کاهش نرخ بهره باعث افزایش قیمت طلا و فشار بر دلار شد

چشم انداز کاهش نرخ بهره باعث افزایش قیمت طلا و فشار بر دلار شد
اظهارات جروم پاول در مورد کاهش نرخ بهره، فشار بر دلار را افزایش داد و قیمت طلا را بالا برد.
کد خبر : ۱۶۶۱۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، قیمت طلا به دلیل انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه آینده و اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در این زمینه، افزایش یافت.

این در حالی است که دلار در برابر ین ژاپن کاهش یافت و شاخص آن در معاملات امروز تثبیت شد.

طلا
امروز، به دلیل اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره در سپتامبر آینده، قیمت طلا به افزایش خود ادامه داد.


طلا در معاملات نقدی با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵۲۵.۲۵ دلار در هر اونس در زمان نگارش این گزارش رسید و قرارداد‌های آتی طلای آمریکا با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۲۵۵۹ دلار رسید.

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفت که از کاهش نرخ بهره حمایت می‌کند و افزود که...
"زمان" رسیده است که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در میان خطرات فزاینده برای بازار کار کاهش دهد، حتی با نزدیک شدن تورم به هدف بانک مرکزی ایالات متحده برای ۲ ٪.

بر اساس ابزار دیده بان فدرال رزرو گروه CME، معامله گران انتظار کاهش ۶۴ درصدی نرخ بهره توسط ۲۵ واحد پایه را در ماه آینده دارند، در حالی که ۳۶ درصد انتظار کاهش بیشتر تا ۵۰ واحد پایه را دارند.

در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره در معاملات نقدی با ۱.۰۷ درصد افزایش به ۳۰.۱۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۹۶۹.۳۰ دلار رسید و پالادیوم در ۹۶۲ دلار تثبیت شد.


دلار
دلار امروز در برابر ین به پایین‌ترین سطح خود در ۳ هفته گذشته رسید و رئیس فدرال رزرو به شدت به سمت تسهیل پولی روی آورد.

این برخلاف کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن است که در مورد انقباض پولی صحبت کرد.

دلار در برابر یورو به پایین‌ترین سطح خود در ۱۳ ماه گذشته رسید و در برابر پوند انگلیس کاهش یافت و به آخرین بار در مارس ۲۰۲۲ نزدیک شد.

این در حالی است که اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، گفت که «برای اعلام پیروزی» در مورد تورم خیلی زود است، که نشان دهنده موضع کمتر تهاجمی فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره است.

دلار برای اولین بار از ۵ آگوست با حدود ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۴۳.۴۵ ین رسید، قبل از اینکه در زمان نگارش این مقاله ۰.۳۶ درصد کاهش یافت.



پوند انگلیس پس از جهش به ۱.۳۲۲۹۵ دلار در روز جمعه برای اولین بار در ۱۷ ماه گذشته، اندکی کاهش یافت و به ۱.۳۱۹۶ دلار رسید.



شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ۶ ارز اصلی از جمله یورو، پوند انگلیس، ین و فرانک سوئیس اندازه گیری می‌کند، در ۱۰۰.۶۹ واحد تثبیت شد؛ که این مقدار اندکی کمتر از کمترین میزان خود در ۱۳ ماه گذشته یعنی ۱۰۰.۶۰ واحد است که در پایان هفته گذشته به آن رسیده بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر