07 شهريور 1403 - 16:50

معافیت‌ مالیاتی جدید رژیم صهیونیستی به دنبال‌. تشدید مهاجرت معکوس

معافیت‌ مالیاتی جدید رژیم صهیونیستی به دنبال‌. تشدید مهاجرت معکوس
پس از عملیات طوفان الاقصی، مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی به خارج از سرزمین اشغالی افزایش یافت.
کد خبر : ۱۶۶۲۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بر اساس آنچه روزنامه اسرائیلی گلوبس گزارش داد، رژیم صهیونیستی امتیاز معافیت‌های مالیاتی برای خرید خانه برای مهاجران جدید را از ماه جاری در تلاش برای جذب مهاجران جدید گسترش داده است.

به گفته این روزنامه، ترتیبی که در گذشته برای کمک به مهاجران جدید طراحی شده بود، ایده آل نبود، زیرا مقررات قدیمی مقررات، وضع مالیات ۰.۵ درصدی را برای خرید "حقوق در املاک" تا سقف یک سال برای ملکی تعیین کرده بود که ارزش آن دو میلیون شِکِل (۵۴۶ هزار و ۱۴۲ دلار) باشد و در صورت بیشتر شدن ارزش ملک به ۵ درصد افزایش می‌یابد.


اصلاحیه جدید
با اصلاحیه جدید مقررات، مالیات خرید ملک جدید برای مهاجران جدید به رژیم صهیونیستی به شرح زیر خواهد بود:

هیچ مالیاتی برای مسکن به ارزش ۱.۹۷ میلیون شِکِل (۵۳۷۹۵۰ دلار) وجود ندارد.
مالیات ۰.۵ درصدی بر اموالی که ارزش آن بین ۱.۹۷ میلیون شِکِل (۵۳۷۹۵۰ دلار) و ۶ میلیون شِکِل (۱.۶۵ میلیون دلار) متغیر است اعمال می‌شود.
برای خرید خانه‌ای که ارزش آن بین ۶.۰۵ میلیون شِکِل (۱.۶۵ میلیون دلار) و ۱۹.۵۷ میلیون شِکِل (۵.۳۴ میلیون دلار) متغیر است، ۸ درصد مالیات اعمال می‌شود.
ارزش‌ها سالانه به روز می‌شوند.

به گفته این روزنامه، اگر ارزش خانه از حدود ۲۰ میلیون شِکِل (۵.۴۶ میلیون دلار) بیشتر شود، سیستم جدید اعمال نمی‌شود و در چنین حالتی، سیستم قدیمی اعمال می‌شود، زیرا رژیم صهیونیستی خرید خانه‌های لوکس را تشویق نمی‌کند.

این مزایا در صورتی اعمال می‌شود که مهاجر ظرف یک سال قبل از تاریخ مهاجرت به رژیم صهیونیستی و ۷ سال پس از آن خانه را خریداری کند، این مزیت حتی اگر مهاجر از خانه استفاده نکند، به او اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیستم جدید ملک سرمایه گذاری بخرد..


آخرین آمار
قابل ذکر است که روند ورود به رژیم صهیونیستی در ماه‌های اول جنگ ۷۰ درصد کاهش یافته است، زیرا دو هزار یهودی بین ۷ اکتبر تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ وارد این رژیم شده اند، در حالی که در این تاریخ ماهانه ۴۵۰۰ یهودی وارد رژیم صهیونیستی شده اند.

مهاجرت از رژیم صهیونیستی به خارج در سال جاری دوباره افزایش یافته است، اما روزنامه اقتصادی "اسرائیل مارکر" می‌گوید که اداره مرکزی آمار رژیم اشغالی آمار واقعی مهاجرت معکوس را فاش نمی‌کند.

تا ژوئن ۲۰۲۴، تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیم میلیون اسرائیلی قبلاً رژیم اشغالگر را ترک کرده اند و در شش ماه اول جنگ برنگشته اند و معلوم نیست که آیا این تصمیم موقتی بوده یا به مهاجرت دائم تبدیل خواهد شد.

کانال ۱۲ در پوشش خود تأیید کرد که شواهد نشان می‌دهد که اکثر کسانی که از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ از رژیم اشغالگر گریخته اند، قصد بازگشت مجدد ندارند و از هم اکنون انتقال کامل زندگی خود را به خارج از کشور آغاز کرده اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر