26 شهريور 1403 - 09:08

افزایش نرخ بیکاری و ترجیح به دورکاری در آمریکا

افزایش نرخ بیکاری و ترجیح به دورکاری در آمریکا
همزمان با افزایش نرخ بیکاری در آمریکا و دشوار شدن تامین هزینه‌های اولیه زندگی، کارفرمایان ترجیح می‌دهند کارمندانشان دورکاری کنند.
کد خبر : ۱۶۶۶۸۳

به گزارش ایبنا، آمریکایی‌ها با افزایش نرخ بیکاری در کشورشان با مشکلات فزاینده‌ای روبرو هستند که به شدت خانواده‌ها و اقتصاد داخلی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است با افزایش تعداد افراد بیکار، بسیاری از افراد در تامین هزینه‌های اولیه مانند اجاره، خدمات غذا و مراقبت‌های بهداشتی مشکل پیدا کرده‌اند و از همین رو توانایی کارمندان برای مذاکره در مورد مزایا کاهش یافته است.

 

به گزارش وبگاه آمریکایی مارکت واچ، از دست دادن شغل همچنین باعث افزایش میزان اضطراب و استرس در میان آمریکایی‌ها شده است، زیرا با توجه به کاهش تقاضا برای نیروی کار در بسیاری از صنایع، مردم خود را قادر به یافتن فرصت‌های شغلی جدید نمی‌دانند، در زمانی که تقاضای کارگران برای افزایش ساعات کار از منزل به بالاترین سطح رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، به گفته کارشناسان بازار کار و منابع انسانی، با وجود افزایش نرخ بیکاری در آمریکا، دوران الزام کارمندان به حضور کارکنان برای تعداد روز‌های مشخص در هفته رو به افول است و کارمندان برای به دست آوردن یک فرصت شغلی خوب رنج می‌کشند.

 

به نوشته مارک واچ تازه‌ترین نشانه‌ای که نشان می‌دهد کارفرمایان موضع خود را در مورد کار اداری در محل کار ملایم‌تر کرده‌اند و کارگران همچنان به برنامه‌های کاری ترکیبی (دورکاری و حضور در محل کار) وابسته هستند، در گزارش مشاغل آگوست که هفته گذشته منتشر شد، آمده است.

 

در بخشی از این گزارش که از خانوار‌ها در مورد وضعیت شغلی آن‌ها سؤال میشود، ۲۲.۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در مشاغل خود برای برخی اوقات یا تمام مدت از راه دور کار می‌کنند در مقایسه با ۱۹.۵ درصد که در ماه مشابه سال قبل بوده‌اند.

 

سهم کارگرانی در آمریکا که به صورت پاره وقت از راه دور کار می‌کنند از ۹.۲ درصد به ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است و سهم افرادی که همیشه در خانه کار می‌کنند از ۱۰.۳ درصد به ۱۱.۱ درصد افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش، افزایش تعداد کارگرانی که خارج از دفتر و محل کار کار می‌مانند، حتی با کندی رشد اقتصادی بازار کار آمریکا، افزایش بیکاری و نشان دادن نشانه‌هایی از تسلط مجدد کارفرمایان رخ داده است.

 

اما در طول سال ۲۰۲۴، سهم بیشتری از کارگران گزارش دادند که حداقل در برخی مواقع از راه دور کار می‌کردند، چیزی که توسط گزارش مشاغل آگوست تایید شد.

 

با نگاهی به سال ۲۰۲۴ تاکنون، حدود ۲۳ درصد از کارگران می‌گویند که تمام یا بخشی از زمان برنامه کاری خود را از راه دور کار کرده اند. این ارقام نشان می‌دهند که این رقم بیشتر از رقم ۱۹ درصد است که در سال ۲۰۲۳ همین کار را انجام دادند.

 

راوین جسوتاسان، شریک ارشد در شرکت مشاوره منابع انسانی مرسر، که در آنجا به کارفرمایان مشاوره می‌دهد و در مورد آینده مشاغل تحقیق می‌کند، می‌گوید: هنوز کارفرمایان سختگیر وجود دارند.

 

وی افزود: افزایش سالانه دورکاری درصد زیاد نیست، اما در مواجهه با روایت بازگشت آهسته و پیوسته کارمندان به محل کار پس از همه‌گیری تعارض دارد، زیرا روسا همچنان روز‌های بیشتری را به دورکاری کارمندانشان اختصاص می‌دهند در حالی که روسا می‌توانستند قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد تعداد روز‌های حضور کارمندان در محل کار اعلام کنند.

 

جسوتاسان گفت، اما تلاش برای اجرای این الزامات (حضور در محل کار) موضوع دیگری است. نظارت بر این امر بسیار دشوار و اطمینان از رعایت آن بسیار دشوارتر است.

 

جسوتاسان گفت که برخی از رهبران تجاری ممکن است از کند شدن اقتصاد و افزایش بیکاری به عنوان سوخت برای تحمیل قوانین حضور و غیاب در دفتر استفاده کنند؛ اما احساس شخصی من این است که یک مدیر عامل عادی اولویت‌های دیگری خواهد داشت.

 
دورکاری بیشتر هم خواهد شد

 

نیک بلوم، اقتصاددان دانشگاه استنفورد، محقق برجسته در زمینه کار از راه دور، در یادداشتی گفت که پس از درخواست‌ها برای بازگشت کار کارمندان و کارگران به محل کار پیش‌بینی می‌کند، در نهایت اوضاع به سمت کار‌های بیشتر در خانه تغییر خواهد کرد..

 

وی افزود: با افزایش نوآوری‌های تکنولوژیکی و افزایش تعداد شرکت‌های کوچک‌تر با کارگران جوان‌تر، حمایت کارفرمایان برای شکل بیشتری از ترتیبات کاری که حداقل مدتی از خانه را شامل می‌شود، پدیدار شده است.

 

بلوم گفت، همچنین مدتی طول می‌کشد تا اجاره نامه‌های ادارات منقضی شود، و برخی از کارفرمایان ممکن است پس از پایان مدت اجاره، هزینه یک محل کار فیزیکی را کاهش دهند.

 

بلوم آماده است تا سال‌های آینده، در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷، به کار‌های بیشتری از خانه روی آورد. او می‌گوید: «مطمئناً هیچ چیز مانع این کار نیست و در نهایت درصد کار از خانه افزایش می‌یابد» به گفته این اقتصاددان «از دیدن این تحول سریع (به سمت دورکاری) شگفت‌زده‌ام».

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر