سیدضیاء الدین ایمانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص طرح برخی مباحث پیرامون ساماندهی نظام بانکی و موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد ایران، گفت: ما با ادغام روبرو نیستم و بحث ساماندهی در این زمینه مطرح است.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اظهارداشت: در ساماندهی ممکن است چند بانک ادغام و یا منحل شوند؛ همچنین ممکن است چند بانک به یک بانک تبدیل شوند، ولی موضوع مدنظر بانک مرکزی ساماندهی در نظام بانکی کشور است.
ایمانی ادامه داد: چیزی که در نظام بانکی مطرح و مورد توجه بوده، ساماندهی است که البته این بحث به سمت ادغام بانک های نیروهای مسلح رفت و مسائلی از این طریق به وجود آمد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این زمینه سهامداران و سپرده گذاران نیز آسیب هایی را دیدند ولی چیزی که سیاست بانک مرکزی در این بخش بود به مرحله اجرا گذاشته نشد و ادغام یکی از گزینه های بانک مرکزی است که این بحث در قالب یک دوره کارشناسی و زمانبندی قابل انجام است.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: بنابراین لازم است که کارهای کارشناسی درباره ادغام ها صورت گیرد و مشخص شود که تکلیف سهامداران و صورت های مالی بانک ها چه خواهد شد. این موارد حداقل یک پروسه ۶ ماهه نیاز دارد تا بعد از آن به صورت گام به گام کارها دنبال شود.
به گفته ایمانی، نمی توان گفت در یک دوره یکماهه یک غول بانکی تشکیل می شود چون در این زمینه آسیب هایی وارد شد. ما در بانک مهر اقتصاد به روال عادی مشغول کار بودیم و مشکلی نداشتیم. ۳ مجموعه ای که موضوع ادغام آنها مطرح شد (موسسه کوثر، بانک مهر اقتصاد و موسسه ثامن) هر یک دارای مشتریان و فعالیت های متفاوتی هستند و صورت های مالی هر یک نیز متفاوت است.
وی تاکید کرد: بنابراین لازم است در یک دوره ۶ ماهه در این زمینه ها کار کارششناسی انجام شود و سپس در یک دوره یکساله اگر لازم باشد کار ادغام صورت پذیرد. ایجاد التهاب برای سپرده گذاران باعث بروز آسیب می شود.
به گزارش ایبِنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها از صبح روز جمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.
آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح دیروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامهها و پایگاههای خبری به ارائه محصولات رسانهای خود میپردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی میکنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.
در بخش بین الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشستهای تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت میکنند.