به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شاپرک، طی دو ماه اخیر ۱۲۷۲ درگاه به علت رفتارهای نامتعارف و مشکوک به صورت موقت مسدود و جهت بررسی به شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت مرتبط با هر درگاه معرفی شدند.
از آنجایی که بنا بر روال تعریف شده در فرایند نظارت بر درگاههای پرداخت، شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت پس از دریافت درگاهی که در پی رفتار مشکوک از سوی شاپرک مسدود شده، ۲۴ ساعت زمان دارند تا علت رفتار مشکوک را بررسی و نتیجه را به شاپرک اعلام کنند، ۵۷۳ درگاه پس از وصول نامه مدیران عامل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت به صورت موقت فعال شد.
بنا بر اعلام واحد نظارت شاپرک اما با وجود اتمام مهلت یک هفتهای شرکتهای ارائهدهنده پرداخت برای ارائه مستندات لازم مبنی بر اثبات سلامت رفتار درگاههایی که به طور موقت رفع مسدودی شده بودند، هیچ کدام از شرکتها هیچ مدرکی در راستای خروج کامل هیچ یک از این ۵۷۳ درگاه به شاپرک ارائه نکرده و بر همین اساس تمام این درگاهها مجددا مسدود شدند.
شایان ذکر است، این اقدام بر مبنای روال تعریف شده برای نظارت بر درگاههای پرداخت که ماه گذشته نیز به شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت ابلاغ شدهاست،