24 مهر 1403 - 10:44
سخنگوی دولت:

مردم حق دارند خودروی غیر تولید داخلی سوار شوند/ تدوین یک بودجه منسجم از سوی دولت

مردم حق دارند خودروی غیر تولید داخلی سوار شوند  تدوین یک بودجه منسجم از سوی دولت
در حوزه خودرو طبیعتاً اصل بر حمایت از تولیدات داخلی است، اما مردم هم باید این حق را داشته باشد تا خودروی غیر تولید داخل سوار شوند.
کد خبر : ۱۶۷۵۹۷

به گزارش خبرنگار ایبنا، فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه دولت مشغول بررسی بودجه است، اظهار کرد: امیدوارم باوجود ناترازی‌ها، حداقل آثار تورمی شکل بگیرد و حداکثر عدالت برای مقابله با رنج اقشار آسیب پذیر ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه دولت به دنبال نظم و انضباط مالی است، ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها، وضعیت مالی کشور دشوار است و با همه دشواری‌ها راه حل‌هایی وجود دارد و امیدواریم بودجه منسجمی تقدیم مجلس شود.

مهاجرانی تصریح کرد: در حوزه خودرو طبیعتاً اصل بر حمایت از تولیدات داخلی است، اما مردم هم باید این حق را داشته باشد تا خودروی غیر تولید داخل سوار شوند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: فرایند واردات خودرو آغاز شده، اما بحث در مورد واردات خودرو‌های کارکرده زیاد است که آیا این کار در شان مردم ایران است یا خیر، ولی مطالبه این موضوع وجود دارد و خودرو‌های با عمر ۳ یا ۴ سال قابل کارکردن هستند و واردات خودرو در حال انجام است.

مهاجرانی گفت: مسکن یکی از اولویت‌های کشور است و در مورد جوانی جمعیت بسیار اهمیت دارد، دولت به دنبال پرهیز از عددسازی است تا به واقعیت‌ها بپردازد، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به صورت خود مالکی شهری و روستایی در حال ساخت است و ۲۰ هزار مسکن ساخته شده است.

سخنگوی دولت گفت: آحاد جامعه از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند و دولت هم به دنبال مقابله با افزایش قیمتهاست، همه تلاش دولت بر این بوده تا ریشه‌های تورم مزمن را حل کند و در لایحه بودجه تلاش بر این است تا اقشار آسیب پذیر حداقل آسیب را ببینند.

وی تاکید کرد: معافیت مالیاتی برای حقوق از ۱۲ میلیون به ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و مردم بدانند موضوعات یک شبه قابل حل نیست و حل مشکلات نیاز به همدلی دارد.

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا اظهار داشت: دولت به شدت سعی دارد در همه امور از قول‌ها و وعده‌هایی که به زودی محقق نمی‌شود، پرهیز کند و باید گفت در طی سفر‌ها و اقدامات می‌توان به دستاورد‌ها رسید، استفاده از دارایی‌های نقدی بلوکه شده، حق طبیعی ایران است و تلاش می‌کنیم در روند عملیاتی کردن ایران از منابعی که در قطر وجود دارد و در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و همتای قطری خود وجود دارد، مشکلات حل شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر