کاهش پیوند درهم با یورو و دلار در بانک مرکزی مراکش

کاهش پیوند درهم با یورو و دلار در بانک مرکزی مراکش
رئیس بانک مرکزی مراکش : از نظر فنی برای حرکت به سیستم جدید آماده ایم.
کد خبر : ۱۶۸۰۰۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، عبداللطیف جواهری، رئیس بانک مرکزی مراکش، در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که مراکش قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ سیستم نرخ ارز درهم را تسهیل کند. این مرحله به عنوان بخشی از یک روند اصلاحی تدریجی است که در طول همه‌گیری کرونا متوقف شد.

الجواهری - در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، اشاره کرد که بانک مرکزی مراکش "از نظر فنی آماده" برای حرکت به این سیستم جدید است.

وی توضیح داد که بانک‌های مراکش نیز برای این مرحله آماده هستند، اما این فرآیند به زمان و نظارت بیشتری نیاز دارد تا از آمادگی فعالان بازار، به‌ویژه شرکت‌های کوچک که بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند، اطمینان حاصل شود.

به گزارش بلومبرگ، مراکش در سال ۲۰۱۸ به سمت آزادسازی تدریجی نرخ ارز درهم حرکت کرد، اما این تغییر در نتیجه رکود اقتصادی و کاهش درآمد‌های گردشگری به دلیل همه گیری همه گیر به تعویق افتاد.


مراکش همچنین با چالش‌های دیگری مانند خشکسالی مکرر و قیمت بالای انرژی، علاوه بر کاهش حمایت‌های مالی خارج از کشور، مواجه است.

یکی از گام‌های آتی که مراکش در نظر دارد، انتشار اوراق قرضه یورو به ارزش حداقل یک میلیارد دلار تا اوایل سال ۲۰۲۵ است، اما الجواهری خاطرنشان کرد که دولت ممکن است، با توجه به عدم اطمینان جهانی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیرات سیاست‌های دولت بعدی در خاورمیانه تا اوایل سال آینده منتظر بماند.

دولت مراکش همچنین قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای توسعه بازار‌های مالی، بازار مبادلات ارزی را در سال آینده راه اندازی کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر