سازمان ملل: اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

سازمان ملل: اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایات جنگی شده است
کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در گزارش خود به این نتیجه رسیده است که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است.
کد خبر : ۱۶۴۱۲۵

به گزارش ایبنا؛ «مقامات اسرائیلی مسئول جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که در جریان عملیات و حملات نظامی در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام شده است» این‌ها جدیدترین یافته‌های کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل در مورد اراضی اشغالی فلسطین است.


طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، این کمیسیون سازمان ملل در گزارش خود تصریح کرد که مقام‌های رژیم صهیونیستی، مسئول جرایمی، چون استفاده از گرسنگی به عنوان یک روش جنگی، کشتار عمدی فلسطینیان و حملات عمدی به مواضع غیرنظامیان و اسرای فلسطینی، خشونت جنسی، شکنجه و رفتار غیرانسانی و ظالمانه علیه مردم غزه، بازداشت خودسرانه و حمله به شأن فلسطینیان هستند.


سازمان ملل تأکید کرد که تعداد تلفات انسانی در غزه و تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی در این شهر، نتیجه راهبردی است که هدف آن، اعمال حداکثر آسیب بوده است.


در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در مسیر تحقیقات سازمان ملل در خصوص جرایم جنگی، مانع‌تراشی شده است و از دسترسی بازرسان سازمان ملل به مکان‌های مختلفی از اراضی اشغالی جلوگیری کرده است.


این گزارش نشان داده است که اشکال خاص خشونت جنسی و جنسیتی، بخشی از رویه‌های عملیاتی نیرو‌های امنیتی اسرائیل است.


کارشناسان سازمان ملل در کرانه باختری پی بردند که نیرو‌های ارتش اسرائیل مرتکب خشونت‌های جنسی، شکنجه و رفتار‌های غیرانسانی و ظالمانه‌ای شده‌اند که همگی جنایات جنگی محسوب می‌شود.


پیش از این نیز، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل دربارۀ حمله مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات تصریح کرده بود که «نگهداری اسرا در مناطق پرجمعیت که جان غیرنظامیان فلسطینی و همچنین خود اسرا را در معرض خطر بیشتر قرار می‌دهد، همه این اقدامات از سوی دو طرف ممکن است جرائم جنگی باشد».


منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر