حمایت ۳۶.۱ میلیارد یورویی اروپا در تامین تسلیحات صهیونیست‌ها

حمایت ۳۶.۱ میلیارد یورویی اروپا در تامین تسلیحات صهیونیست‌ها
مؤسسات مالی اروپایی ۳۶.۱ میلیارد یورو در قالب وام و ۲۶ میلیارد یورو در قالب سهام و اوراق قرضه جهت ارائه به شرکت‌های فروش تسلیحات دارند.
کد خبر : ۱۶۴۳۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شبکه خبری قدس به نقل از گزارش جدیدی که توسط گروهی متشکل از ۱۹ سازمان جامعه مدنی و اتحادیه‌های کارگری - از جمله فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر - منتشر شد، اعلام کرد که موسسات مالی بزرگ اروپایی میلیارد‌ها یورو در بخش تولید تسلیحات که به اسرائیل سلاح می‌فروشند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این شبکه می‌گوید در این گزارش که شرکت‌هایی را که به اسرائیل سلاح می‌فروشند ردیابی می‌کند، مؤسسات مالی اروپایی ۳۶.۱ میلیارد یورو در قالب وام و اشتراک و ۲۶ میلیارد یورو به صورت سهام و اوراق قرضه در شرکت‌هایی که به اسرائیل سلاح می‌فروشند، در اختیار دارند.

این شبکه گزارش داد که با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی که به جنگ وحشتناک خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، تولیدکنندگان تسلیحات در معرض انتقاد گسترده برای تسهیل نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، و جنایات علیه بشریت یا نسل کشی در غزه هستند.


این شبکه ادامه داد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳،  ۶ مورد از بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات در جهان (بوئینگ، جنرال داینامیکس، لئوناردو، لاکهید مارتین، RTX و رولز رویس) سلاح یا سیستم‌های تسلیحاتی برای اسرائیل تامین کرده اند.

بر اساس گزارش این شبکه، بانک فرانسوی BNP Paribas بزرگترین تامین کننده مالی شرکت‌هایی است که به دولت اشغالگر سلاح می‌فروختند، زیرا از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵.۷ میلیارد یورو به صورت وام و مشارکت ارائه کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر