جنگ غزه توسعه طرح ریلی یهودی‌سازی قدس را مختل کرد

جنگ غزه توسعه طرح ریلی یهودی‌سازی قدس را مختل کرد
رسانه‌ها علام کردند که توسعه خط سبز در قدس اشغالی که از پروژه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود در سایه جنگ غزه مختل شده است.
کد خبر : ۱۶۴۹۲۵

به گزارش ایبنا؛ «برنامه‌های توسعه سیستم ریلی سبک رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، اعتراضات خشونت‌آمیز و چالش‌های لجستیکی با تأخیر‌های زیادی مواجه است». این را روزنامه اقتصادی گلوبز اسرائیل گزارش داد.


پروژه قطار سبک شهری، در چارچوب توطئه بزرگ و خطرناک رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی کامل قدس و تلاش برای تغییر هویت اسلامی و عربی این شهر اجرا می‌شود و پروژه خط سبز یکی از مهمترین پروژه‌های اسرائیل است که شبکه حمل و نقل قدس را با شهرک‌های صهیونیست‌نشین پیرامون آن ارتباط می‌دهد.


روزنامه گلوبز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که خط ریلی سبز که در ابتدا قرار بود سال آینده افتتاح شود، تا مارس ۲۰۲۶ به تعویق خواهد افتاد و تمدید خط ریلی قرمز نیز که ابتدا برای ژوئیه ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده بود، قبل از نوامبر ۲۰۲۴ عملیاتی نخواهد شد.


به گزارش گلوبز، این تأخیر در توسعه ریلی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله جنگ جاری در نوار غزه، اعتراضات خشونت آمیز برخی از گروه‌های یهودی حریدی و مسائل لجستیکی مانند کمبود نیروی انسانی است.


خط سبز که از جبل المشارف در شمال شرقی قدس تا جیلو در جنوب قدس امتداد دارد و خط قرمز که از پیسگات زیف تا نِیوی یااکوف (نیوی یعقوب) و بیمارستان هداسا عین کارم امتداد دارد تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفتند. گلوبز تاکید کرد که شرکت مهندسی و صنایع شاپیر و شرکت اسپانیایی CAF که مسئولیت این پروژه‌ها را بر عهده دارد با ناکامی‌های زیادی مواجه شده‌اند.


طول مسیر «قطار سبک» در مرحله دوم که به نام خط سبز نامگذاری شده مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر است و ۴۷ ایستگاه در طول مسیر ایجاد خواهد شد. این قطار با خط راه‌آهن اصلی فلسطین نیز مرتبط می‌شود تا شهرک‌نشینان صهیونیست بتوانند از قدس به حومه آن رفت و آمد کنند.
 


این روزنامه گزارش داد که شرکت شاپیر کمبود نیروی کار را به عنوان یک مشکل اساسی ذکر کرده، زیرا بسیاری از کارگران برای پیوستن به نیرو‌های ذخیره ارتش فراخوانده شدند و عده‌ای دیگر هم به دلیل جنگ اسرائیل را ترک کردند.
این در حالی است که اعتراضات خشونت آمیز به احداث خط سبز در خیابان بارایلان به رهبری یهودیان حریدی خسارات شدیدی به بار آورده و تحویل این قطعه را یک سال به تاخیر انداخت. این ناآرامی‌ها جدول زمانی پروژه را پیچیده کرده است و مشخص نیست خط سبز چه زمانی عملیاتی خواهد شد.


این روزنامه تاکید کرد که این تأخیر پیامد‌های مالی برای سایر پروژه‌های مرتبط با سیستم ریلی سبک اسرائیل نیز دارد. به عنوان مثال، شرکت Bayside که در بورس اوراق بهادار توکیو فهرست شده است، در حال توسعه یک پروژه اداری به مساحت ۲۷۰ هزار متر مربع در نزدیکی دانشگاه عبری در Givat Ram جفعات رام است که پروژه خط سبز هم در خدمت به آن است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر